11 Tipů jak získat validní zpětny odkaz


Na internetu se to jen hemží projekty. S dost velkou pravděpodobností i ten váš narazí na konkurenci, minimálně potom během hledání klíčových slov. Vyhráli jste si s grafikou, stránky naplnili obsahem, ale čím zazářit teď? Zbylou práci odvede z části zpětný odkaz.

Vyhledávače (Seznam, Google, apod.) fungují ve zkratce na základě algoritmů, které vyhodnocují kvalitu stránky například podle originality obsahu, návštěvnosti a samozřejmě také podle napojení webu na jiné často starší weby. Toto spojení umožňují zpětné odkazy. Pokud se totiž ten váš objeví na autoritativním (= zaběhlém, kvalitním) webu, vyhledávače se na vás budou usmívat. 

Pozor! Zpětný odkaz vyžaduje kvalitu

Zajistit si místo v prvních příčkách samozřejmě není jen o tom sehnat zpětné odkazy. Pokud web nebude mít zajímavý obsah případně nebude vůbec jevit zájem o tématicky vhodná klíčová slova, těžko to budete dohánět něčím jiným. Nehledě na to, že zpětné odkazy se nedají za každých okolností koupit – druhá strana bude vždy dávat pozor na to, kam odkazuje. S tím počítejte v moment, kdy například s nabídkou výměny klíčových slov začnete oslovovat další majitele webových stránek.

Máte co nabídnout? Má protistrana potenciál?

Důvodem jsou především právě algoritmy vyhledávačů, které umí zaindexovat vnitřní i externí odkazy každého webu. Pokud na ten váš bude odkazovat příliš mnoho podivných stránek a vy ještě tuto tezi podpoříte také odkazováním na pochybné stránky, na vysoké pozice můžete zapomenout…


Jak budovat zpětné odkazy?

Podobné téma s pěti základními tipy na zpětný odkaz již na mém webu zaznělo. Dnes tedy půjdeme trošku více do hloubky a představíme si malinko zajímavější a náročnější způsoby, které ale v případě dobré kompozice webu mohou vést k mnohem většímu úspěchu.

TIP: Další TIP na už profesionálnější taktiku Linkbuildingu

11 TIPů, jak na zpětné odkazy

Začněte vnitřními odkazy (prolinkováním) – pokud na svých stránkách píšete blog, nezapomeňte v každém článku odkazovat na další články případně například nabídku služeb. I vnitřní odkazy jsou velmi důležité a i čtenářům zpříjemní cestu obsahem.

  • Vytvořte si účet na zájmových webech – znáte například diskusní fóra, která jsou velmi blízko tématu vašeho webu? Vytvořte si zde účet a přidejte si odkaz na svůj projekt do profilu. 
  • Aktualizujte si podpis v e-mailu – jednoduché a přesto výhodné. V e-mailové komunikaci často oslovíte nové lidi, nasměrujte si je na web. 
  • Nabídněte své zkušenosti dál – takzvaný guestposting je už známý evergreen. Pokud umíte napsat kvalitní článek podložený zkušenostmi z oboru, nabídněte ho výměnou za zpětný odkaz magazínům. 
  • Inzerujte svou práci na zaběhlých portálech – existuje přímo hromada pracovních, inzertních a podobných portálů. Nebojte se i zde nachystat profil a případně i napsat nějaký ten příspěvek o své práci doplněný o odkaz.
  • Poproste obchodní partnery případně dodavatele – pokud máte dobré vztahy a třeba už jeden druhého vystavujete v portfoliu, nezapomeňte připojit také odkaz. I z firemních webů má totiž velkou váhu. 
  • Udělujte reference a nechte si připsat odkaz – Pomohla vám něčí práce? Nebojte se to říct naplno a obohatit svými slovy web kolegy. Domluvit se samozřejmě můžete na vložení odkazu. 
  • Vyzkoušejte egobaiting – s tímto stylem se potýkáme také poměrně často. Ukažte, že se vám něčí práce zamlouvá, třeba pár citacemi v článků. S velkou pravděpodobností tento člověk odkaz rozšíří dál. 
  • Založte produktu/službě minisite – pokud už cítíte, že máte dobrou flow zpětných odkazů, zkuste začít tvořit i další weby a pronikat hlouběji do světa internetu. Mohou to být i celé nové projekty založené na prolinkování do vašeho obchodu/blogu.
  • Hledejte zmínky a piště si o prolinkování – když už děláte svou práci dobře, už dle kroku osm je jasné, že půjdete vidět. Například nástrojem Mention.com můžete zjistit, kde a jak se o vašem projektu mluví. Následně můžete autory požádat o vložení odkazu. 
  • Vytvořte online nástroj, který se bude šířit – pokud se nebojíte výzev, ukažte svou kreativitu. Vytvořte nástroj zdarma, třeba kalkulačku daní apod. Důležité je, aby si ho mohli uživatelé umístit i na své weby. Samozřejmě se předpokládá, že si do něj jako autor zabudujete odkaz.

    Na závěr nezapomeňte, že se nemá nic přehánět. Nejdůležitější roli v budování zpětných odkazů hraje kvalita, na kvantitu zapomeňte.

    Potřebujete poradit? Pomůžu Vám