WordPress a organika aneb neotřelé SEO triky
Nebudeme si nic nalhávat, organickou návštěvnost si přeje každý. WordPress v tomto ohledu již v základu značně pomáhá. Perfektní optimalizace si ale žádá víc, než jen výběr slušné šablony. Jak prokouknout techniky SEO a posunout projekt na oči vyhledávačům?
Vysoké pozice ve vyhledávání si musíte zasloužit. Takto zkrátka funguje internet. Ještě než se ale pustím do vysvětlení SEO triků, měl bych o optimalizaci webu říct trochu víc…
Co znamená SEO a jak vašemu wordpress projektu pomůže?
SEO je zkratka pro „Search Engine Optimization”. V praxi to znamená jakési přizpůsobení se požadavkům vyhledávačů. Například Google využívá algoritmu, který pro něj zpracovává veškerá data z cílové webové stránky. Sleduje jednak obsah, ale také jeho rozřazení do sekcí a podobně. Zároveň zjišťuje, do jaké míry je web dostupný pro návštěvníky. Z těchto informací poté vyvodí závěr a stránku dle toho umístí (nebo vůbec nezobrazí) ve vyhledávání.
Prioritně je tak zapotřebí zapůsobit na algoritmy vyhledávačů. Zkrátka si musíte místo ve vyhledávání zasloužit malými náznaky snahy. Už v anotaci jsem zmiňoval, že WordPress sám o sobě několik náležitostí k tomuto účelu obsahuje. Abyste se ale vymanili z tisíců stránek postavených na této platformě, musíte udělat pro svůj projekt ještě něco více.
TIP: Ještě než se pustíte do tvorby projektu, měli byste projít krátkou přípravnou fází. Podívejte se na pět otázek, které vám naznačí, jak má váš web vypadat.
Optimalizace, jak má být! Vyzkoušejte tyto tipy a triky:
- Dbejte na originalitu obsahu. Hlavně se vyhýbejte jakémukoli kopírování. Každé URL na webové stránce by mělo mít svůj unikátní text. Rozhodně proto nemějte například kategorie pánská trička a světlá pánská trička popsané stejně. Nevyplácí se to.
- Zaměřte se na titulek a meta description. Každá webová stránka by měla mít i tuto silnou dvojici. Popisujte vždy přesný obsah webu a jeho tématické shrnutí. Zajistíte si tak poměrně snadno lepší SEO. Pomoci může i plugin Platinum SEO Pack.
- Optimalizace se týká i obrázků. WordPress nabízí jednoduchý a přehledný editor obrázku, kde můžete nastavit i jeho popisky. Pokud chcete vylepšit Googlu pocit z návštěvy vaší stránky, vyplňte je. Přece jen panska-penezenka-gerald působí lépe než IMG000145, nemyslíte?
- Koukejte se na vše „očima Googlu”. Se všemi předchozími tipy tento úzce souvisí. Stáhněte si plugin Yoast, který vám v reálném čase bude kontrolovat SEO schopnosti stránky. Funguje perfektně i ve verzi zdarma. Bude se hodit, uvidíte.
- Začněte používat kategorie chytře. Jistě víte, že wordpress nabízí možnost řazení příspěvků do kategorií a také označování pomocí štítků. Rozhodně doporučuji obě využít. Kategorie by měly být štítkům vždy nadřazené. Vztah by se dal prezentovat jako boty-sportovní nebo auto-sedan.
- Kouzlo dělá také permalink. Zde se vyplatí zkracovat názvy jednotlivých stránek nebo příspěvků. Navíc jako důležitou informaci uvedu i fakt, že v odkazu by se neměla objevit čísla. Zatímco v nadpisu přilákají více čtenářů, v odkazu naopak škodí.
- Přestaňte vymýšlet nefunkční klíčová slova. Častým problémem majitelů webových stránek jsou klíčová slova. Vždy se při jejich výběru zaměřte na ty, které jsou nejblíže obsahu stránky. Nikdy nechoďte mimo téma a vždy si vyhledávanost onoho slova předem vyhledejte. Rozhodujte se smysluplně a nezakládejte zbytečně nová a nevyhledávaná klíčová slova.
- Vytvořte si Sitemap. Vyhledávačům a Googlu obzvlášť se hodí znát veškeré URL připojené na vaši stránku. Přesně takto fungují mapy webu neboli Sitemap soubory s koncovkou XML. Jeden takový si můžete nechat vytvořit zdarma a následně jej vložit do Search console.