TIP: Buďte vidět! Lokální SEO je proces optimalizace webových stránek pro zvýšení viditelnosti v lokálních vyhledávacích výsledcích. Lokální SEO je důležité pro podniky, které chtějí oslovit zákazníky v určité geografické oblasti.

SEO copywriting: Má vůbec vliv?

Obsahový marketing v našich končinách nedostává příliš prostoru. Optimalizace webu se často provádí zastaralými metodami, které ačkoli jsou levnější a v konečném důsledku i jednodušší, spíš škodí, než pomáhají. Proč nelze SEO copywriting jen tak nahradit a jak vlastně funguje?

Jen pro rekapitulaci, SEO je jednoduše řečeno přizpůsobení webové stránky algoritmům vyhledávačů. Pokud se vám podaří jej vypilovat k dokonalosti, můžete se těšit na vysoké pozice a s tím spojené vyšší čísla návštěvnosti. Jakou úlohu v tomto růstu zastupuje právě SEO copywriting?

Čtěte také: WordPress a organika aneb neotřelé SEO triky

„Obsah ničím nenahradíš” platí více než kdy jindy

Hromada webů stálé spoléhá na sáhodlouhý seznam klíčových slov někde neviditelně v patičce (resp. v kódu – vidí jej algoritmus, ale ne návštěvník). Právě takto si SEO copywriting představuje část internetového rybníčku. Tato metoda už ale dávno nefunguje tak, jako fungovala dříve.

V současné době se algoritmy naučily rozpoznávat webový obsah a umí lehce potopit přeoptimalizované stránky. Více než kdy jindy se tak vyplatí najít co možná nejlepší poměr mezi plynule čitelným textem s nápadem a klíčovými slovy. Jak v tomto ohledu postupovat a na co se vyplatí zaměřit?

Persona a průzkum: Které techniky pomohou nejvíce?

Začít se vždy musí průzkumem. Pokud se chystáte zaplnit web textem, musíte vědět, pro koho má být určen a podle toho se řídit. Čitelnost stavte nad rámec všeho, nesnažte se nacpat tři klíčová slova do jedné věty, aby pak zamotala návštěvníkovi hlavu. Vyhledávač to je schopen odhalit.

Klíčová slova ovšem stále v kurzu jsou a právě na nich lze postavit kvalitní SEO. Nepraktičtější je zaměřit se na často vyhledávané slovní spojení a nezkoušet jen střílet slova, které využívá hromada konkurentů. Bohatě stačí použít tři fráze a od nich potom odvíjet i zbytek textace. Vyhledávač v závislosti na nich navrhne umístění.

Velkým plusem pro SEO jsou samozřejmě i odkazy vložené do textu. Díky nim se text stává funkčním – můžete třeba nasměrovat návštěvníky na sekci o nás, jiný tematicky podobný článek apod. Zkrátka čím jednodušší průchod vaším webem bude, tím více návštěvníků si jej oblíbí.

Suma sumárum, vliv copywritingu na SEO je stále poměrně značný. Stavět web bez kvalitního obsahu zkrátka nejde, respektive tak nevyužijete plně potenciál. 

Sázíte na kvalitní copy nebo raději investujete více do kampaní?

Zaujal Vás článek a potřebujete poradit? Pomůžu Vám