Propagace webových stránek

 

Kocháte se pohledem na své nové webové stránky? První krok úspěšné prezentace jste splnili, skutečná práce vás ale ještě čeká. V současné době na internetu zcela jistě naleznete desítky webovek zaměřených podobným směrem jako ty vaše. Proč by tedy měl potenciální zákazník poctít svou návštěvou právě vás? Musíte jej přesvědčit o své hodnotě.

Dobře se to říká, ale jak takto náročného cíle dosáhnout? V posledních letech se vyprofilovalo hned několik nástrojů jejichž obratným použitím lze docílit skokového nárůstu v počtu návštěvníků. Na následujících řádcích vám představíme trojici těch nejdůležitějších – linkbuilding, PPC i obsahový marketing.

 

 

Kvalitních odkazů není nikdy dost aneb Linkbuilding

 

Ani sebelepší web neodvede svou práci, když jej nikdo nenajde. Jen málokdo se ve vyhledávání dostane dále než za druhou stránku zobrazených záznamů. Proto se vyplatí zapracovat na zvýšení dosahu pomocí linkbuildingu – získávání zpětných odkazů. Základní princip spočívá v navazování partnerství s ostatními weby podobného ražení, do jejichž obsahu vložíte odkaz na svůj web. Samozřejmě za příslušnou protihodnotu.

Každý kvalitní link zvyšuje pozici vaší stránky ve vyhledávačích. Stejně tak mohou jeho prostřednictvím váš web nalézt původně návštěvníci jiné stránky. Budování vhodných zpětných odkazů na populárních stránkách pomáhá též zvyšovat důvěryhodnost vaší značky.

V marketingovém plánování počítejte s dlouhodobým charakterem linkbuildingu. Výsledky se projeví nejdříve po několika měsících. Všem rozhodnutím a výměnám musí předcházet poctivá analýza trhu a důvěryhodnosti webů, s nimiž spolupráci zvažujete.

 

 

Plaťte jen za návštěvu aneb PPC

 

Neradi byste investovali peníze do předplaceného marketingu? Zamyslete se nad možností využití systému PPC (Payment Per Click). Princip je jednoduchý – za reklamu platíte pouze tehdy, když někdo na váš odkaz klikne.

Vzhledem ke své nízké finanční náročnosti představuje PPC reklama ideální variantu pro začínající stránky. Prostřednictvím systému Google Ads nebo Sklik mohou získat kvanta nových návštěvníků v podstatě přes noc. Kampaň lze průběžně upravovat, zacílit na konkrétní segment uživatelů či průběžné regulovat vyhrazený denní obnos.

Pamatujte ovšem, že špatně nastavená reklama se může prodražit, neboť návštěvník se automaticky nerovná klient. Vždy byste měli PPC doplňovat s vhodně zvolenou SEO strategií, která vám pomůže zlepšit pozici v organickém vyhledávání.

 

 

Kouzlo kvalitních textů aneb Obsahový marketing

 

Vzpomínáte si ještě na dobu, kdy byly stránky plné stokrát omílaného balastu? Slabší konkurence a menší nároky návštěvníků na kvalitu si nevyžadovaly dokonale vycizelované texty. Dnes je situace opačná – hodnotný a důvěryhodný obsah představuje nedílný základ prezentace značky.

Cíl obsahového marketingu spočívá v produkci kvalitních článků, které vycházejí z předem definované obsahové strategie. Texty musí být zaměřeny na specifickou cílovou skupinu a přinášet jí určitou hodnotu. Kvalitní články šíří návštěvníci mezi sebou, čímž napomáhají pasivní tvorbě webových odkazů. A když se je podaří vyladit i s ohledem na optimalizaci pro vyhledávače (SEO), je úspěch prakticky jistý.

 

Univerzální recept na úspěch neexistuje

 

Nástrojů pro vhodnou propagaci webových stránek existuje celá řada. Pro jejich konkrétní využití bohužel neexistuje univerzálně platné doporučení. Vaše rozhodnutí musí být podepřeno výsledky střízlivé analýzy konkurence, cílové skupiny a potřeb oboru. Až poté následujte s tvorbou optimálního mixu linkbuildingu, PPC kampaně a tvorby hodnotného obsahu.

Pokud vše půjde dobře, v horizontu několika let budou vaše stránky úspěšně atakovat nejvyšší místa v žebříčcích návštěvnosti. Jestliže se ale v problematice úplně ztrácíte, není nic jednoduššího než kontaktovat odborníky, kteří mají na tomto poli bohaté zkušenosti a vše vám pomohou řádně nastavit.

Potřebujete poradit s propagací? Pomůžu Vám