TIP: Další možnosti propagace Influenc marketing. Více informací Influenc.cz

Potenciál PPC: pomůže vám zazářit?

Photo by Caio from Pexels

Internet nabízí nespočet možností propagace projektu. Na reklamách závisí úspěch většiny obchodů, pomáhají ale také rozšířit povědomí o magazínu případně o osobních portfoliích. Do jaké míry se v úspěchu angažují PPC kampaně?

 

Nejčastější otázka ohledně PPC se týká výkonnosti. Kolik musíte investovat, aby kampaň opravdu fungovala, jaké má výhody například proti SEO a splní vaše požadavky? Pojďme si odpovědět postupně.

 

Co znamená PPC?

 

Zkratka vznikla ze spojení Pay-Per-Click, podstata reklam tedy spočívá v platbě za každý proklik. Inzerent v konečném důsledku platí pouze skutečné návštěvy a ne zobrazení reklam. Díky tomu jsou PPC kampaně snad nejefektivnější formou propagace.

 

ČTĚTE TAKÉ: Nechte si poradit aneb tři tipy pro propagaci webových stránek 

Jaké benefity přináší?

 

Mezi ty nejdůležitější patří jistě možnost přesného cílení. Můžete si tak vybrat slova případně publikum, pro které kampaň spustíte. PPC reklamy uvidí pouze skupina lidí, která má velkou pravděpodobnost prokliku. Určitě tedy najdete více zákazníků než v případě banneru pro všechny.

Výhodou je také možnost editace. PPC kampaně můžete spustit během chvilky a pokud se vám nebude něco pozdávat, můžete je vypnout. Úpravy se dají provádět nepřetržitě a přístup k nim omezuje snad jen připojení k internetu.  

Pokud máte rádi čísla, budou vás bavit. PPC reklamy totiž ukládají hromadu statistik, ze kterých můžete jasně vyčíst, jak si kampaň vede, koho oslovila případně, kdo se jí vyhnul. Na monitoru tak jasně uvidíte se zpožděním jen několika údaje, které následně v editoru zohledníte a kampaň vylepšíte.

 

Nastavte PPC a začněte inzerovat, zvládnete to?

 

Bez pochyb PPC kampaně chrlí pozitivy. Kde je ale zakopaný pes? Aby správně fungovaly, potřebují poměrně dost odborné péče. Efektivita je nezpochybnitelná, ale pokud se pustíte do plánování kampaní bez zkušeností, může se prodražit. To je důvod, proč i největší hráči na trhu sahají po agenturách, které správné nastavení i chod svými službami zastřešují.

Pokud přemýšlíte, zda se vám PPC reklama vyplatí, odpověď bude ve valné většině případů ano. Jedinou podmínkou tak zůstává zkušenost, kterou v tomto ohledu ničím nenahradíte. Chcete-li kampaň konzultovat, případně rozběhnout, mohu vám pomoci.

Potřebujete poradit s propagací? Pomůžu Vám