Obsah na webu: naučte se díky němu růst!


Zatímco dříve vyhledávače dávaly přednost především webům, které nabízely co možná největší průnik klíčových slov, doba se změnila. Algoritmy jsou mnohem chytřejší a umí si hravě
analyzovat obsah webu a podle jeho kvality nadále jednat. Nikdy dřív nebyla kvalita na místě tak jako teď.

 

Algoritmus neošálíte, zaujměte raději publikum

Hned ze začátku si pojďme vyvrátit jednu velkou fámu. Internetový obsah totiž ještě stále i několik předních e-shopů píše hlavně za účelem vyšší pozice ve vyhledávání. Funguje to? Možná trochu, přidaná hodnota ale není žádná. Pokud se chystáte na svůj web přidávat obsah, raději ho pište pro lidi. Pokud se totiž bude líbit jim, algoritmus se milerád přizpůsobí.

 

Odkazovatelný obsah aneb výhra na všech frontách

Obsah přímo adresovaný lidem může být zlatý důl. Každý z nás má totiž na internetu možnost sdílet. Ať už jde o sociální sítě, články, které zmíní váš projekt nebo třeba i zdroje prezentace, pokaždé se dočkáte nových návštěvníků. Na tom je vlastně postavený i celý linkbuilding – sháňka po zpětných odkazech

Jak se ale k takovému úspěchu dopracovat? Zkrátka musíte umět využít všeho a všech, kteří jsou zrovna po ruce. Pojďme si projít pár tipů:

  • Řešení problému – aplikace a online nástroje

Pokud nabízí váš web nějaké řešení problému hlavně v podobě aplikace nebo online nástroje, máte napůl vyhráno. Pokud totiž svou práci děláte dobře a produkt opravdu funguje podle zadání, můžete se těšit na pozornost. Zmínit vás mohou velké magazíny, které vás nabídnou jako příklad, můžete se objevit v listech nejoblíbenějších aplikací apod. Zkuste svým řešením i nějaká média oslovit – námět pro článek udělá radost šéfredaktorovi a vy dostanete pozornost.

  • Soutěže

O soutěžích asi netřeba příliš psát. Lákají totiž takřka vždy přirozenou popularitu – lidi si rádi zasoutěží a často se z nich následně stanou i zákazníci. Pokud budete soutěž dobře propagovat, odkaz na ni mohou sdílet i větší média a případně také kolegové z oboru. Záleží na domluvě. Spolupráce je vždycky možná.

  • Odborný výzkum doplněný o infografiku

Každý článek musí mít zdroj, buďte jím. Pokud máte ve firmě odborníky ve svém oboru, poproste je o sepsání zajímavého obsahu. Například case study, do které dosadíte kromě textu plného informací i infografiku jako různé grafy a podobně. Tyto materiály pak můžete uložit na blogu svého webu. Zkušenosti se dnes cení a dobré informace obzvlášť. Nehledě na to, že odborník jistě rád ukáže svou odbornost a vám zase přibude pár zpětných odkazů.

  • Volné pozice

Práci hledá hromada lidí, ať už nějakou mají nebo by jen v budoucnu chtěli měnit. K tomuto účelu existuje hned několik velkých webových aplikací a nástrojů, které nabídky zpracovávají. Pokud tak vypustíte na web volné pozice a informujete o nich i avizované job stránky, můžete kromě nového kolegy získat také několik užitečných zpětných odkazů. A to se vyplatí!

  • Doporučujte také!

Na závěr se sluší říct, že důvěryhodnost získáte také doporučováním ostatních. Přece jen nejste ve hře o odkazy sami. Oslovte například své partnery a vytvořte na webu sekci „partneři” nebo „doporučujeme,” která je odprezentuje. Co za to? Už jen z principu si uděláte dobré jméno, partnery tento styl pochvaly rozhodně potěší. A navíc podobný postup mohou použít i na svém webu a tím získáte velmi cenný odkaz. Jen si dejte pozor, aby byly webové stránky partnerů kvalitní a aktualizované. Znovu myslete na lidi, nikdo nechce být naveden na nefunkční web…

ČTĚTE TAKÉ: 3 triky pro propagaci webových stránek

 

Potřebujete obsah? Stačí nás kontaktovat a pomůžeme vám!