Nepotřebujete nové webové stránky? Zkuste si projít tento seznam!


Webové stránky ukazují tvář firmy a mnohdy bývají prvním místem, kde s ní zákazník naváže kontakt. Ve své podstatě by se daly označit za obchodníka, jehož pracovní doba není kratší než 24/7. Kdy je ovšem pravý čas na nové webové stránky? Kdy je potřeba vše aktualizovat a znovu začít dělat dobrý dojem?

Řekněme si to narovinu. Nic v dnešní době neudělá tak špatnou tvář firmě a značce, jako to dokáže zastaralý a nudný web. Zkrátka se už počítá s tím, že solidní podnik se umí prezentovat na vlastním webu, ukázat své silné stránky a aktualizovat informace. Pokud to neumí automaticky spadá do škatulky nedůvěryhodných stránek. Proč tam nechcete být? Vyhledávače vás začnou ignorovat a zákazníci, pokud se na zastaralý web nějak dostanou, rozhodně nebudou nadšení a plní chuti nakupovat. Jak ale poznat, zda je čas na nové webové stránky?

1. Web působí zastarale a nepoutá pozornost

Nejčastějším důvodem, proč firmy přechází na nové webové stránky, je právě zastaralá funkcionalita. Trendy se mění a je třeba s tím počítat. Zkuste se kriticky podívat na vaše webové stránky a porovnat je s největšími hráči v oboru. Nemusí jít nutně ani o konkurenci, zajímavé webové stránky mívají například kreativní studia, která trendům rozumí a lze od nich načerpat inspiraci.

2. Předpotopní design plaší návštěvníky

Nejde jen o funkce, samozřejmě na vzhledu záleží také. Pokud mají vaše webové stránky podobu slátaniny a design je nejednotný, uvědomte si, že ubližuje především značce jako takové. Rozhodně není potřeba mít všechno, zrovna letí jednoduchý a čistý design.

3. Načítání webových stránek trvá dlouho

Někdy stačí jen aktualizace webových stránek, například když se načítají dlouho, což v konečném důsledku vede ke snížení návštěvnosti. Zrychlení není tolik náročné, aby kvůli němu musel vzniknout úplně nový web, i když se to někdy přihodit může…

4. Responsibilita nefunguje jak má

Obrovská chyba starších webů – neumí se přizpůsobit obrazovce. Pokud tak přijde návštěvník například z telefonu, vidí jen změť tlačítek, textu a obrázků. V dnešní době rozhodně nepřijatelné, poněvadž existuje hromada různých zařízení a webové stránky by měly fičet na každém z nich

5. Navigace mezi stránkami je složitá

I když máte čistý design a rychlý responzivní web, jeho úspěch může zhatit složitost navigace. Pamatujte, že každý na internetu hledá co nejrychlejší odpověď a nebude dlouho pátrat. Rozhodně tak neschovávejte důležité informace na několikátou podstránku a nebuďte příliš kreativní v přepisování tlačítek jako „Kontakt” nebo „O nás.”

6. Chybí pravidelný obsah

Obsah umí zamávat s návštěvností, musí být ale pravidelný a ideálně také aktuální. Pokud totiž chybí a na webu vám svítí jen prázdná stránka s titulkem „Blog,” naděláte si víc škody než užitku. Zkuste dát dohromady alespoň pár vět, pište o tom, co je ve firmě nového, že máte nové produkty, rozebírejte témata, která vás zajímají. Hlavně dejte webu text, který budou číst lidé i vyhledávače…

7. Jsou to vlastně ještě vaše webové stránky?

Jako poslední tip tady mám něco speciálního. Zkuste se na web podívat někdy ve svém volnu. V klidu si sedněte k počítači a zamyslete se, zda je to opravdu odpovídající vaší osobě nebo firmě. Často stačí jen neaktualizované nebo neúplné informace a web už zkrátka nebude dávat smysl. Možná jste už stránky přerostli i velikostí…

Pokud ucítíte, že je čas na změnu, dejte mi vědět a třeba něco společně vymyslíme.

Potřebujete poradit? Pomůžu Vám